Χάρτης Πλοήγησης Συχνές ερωτήσεις Συνδέσεις
 
  Δραστηριότητες
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟ
ΑΡΧΕΙΑ-ΣΥΛΛΟΓΕΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Εκδόσεις
Δημοσιεύσεις
Εκδηλώσεις
ΝΕΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
 

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΑΡΧΕΙΑΚΕΣ
ΣΥΛΛΟΓΕΣ

 




To παρόν έργο συγχρηματοδοτήθηκε
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα
Κοινωνία της Πληροφορίας του
Γ΄ΚΠΣ (80% από ΕΤΠΑ - 20% από Εθνικούς Πόρους)
 
 
 
 
 
 

Δημοσιεύσεις

Σινεφίλ και κριτική κινηματογράφου στην Πρέβεζα το 1955.

Ο τοπικός τύπος της Πρέβεζας, τόσο σήμερα όσο και κατά το παρελθόν, αποτελεί μια σημαντική πηγή πληροφοριών για την πολιτική, οικονομική κοινωνική αλλά και πολιτιστική κίνηση στην πόλη. Στο παρόν σύντομο σημείωμα θα προσεγγίσουμε το θέμα της κινηματογραφικής κίνησης στην Πρέβεζα πριν από 60 ακριβώς χρόνια, μέσα από τις σελίδες της εφημερίδας «Αγών Πρεβέζης» και την στήλη «Καλλιτεχνική Δευτέρα» του Ντίνου A. Τσιρώνη. Η στήλη καταπιανόταν με πνευματικά και καλλιτεχνικά θέματα, μεταξύ άλλων και με την έβδομη τέχνη. Μέσα από πέντε κριτικές του αρθρογράφου μπορούμε να προσεγγίσουμε το πρόγραμμα ταινιών στους χειμερινούς («ΑΚΤΑΙΟΝ», «ΓΚΛΟΡΙΑ») και θερινούς («ΑΚΤΑΙΟΝ», «ΟΑΣΙΣ») κινηματογράφους της πόλης και τις προτιμήσεις του φιλοθεάμονος κοινού. Την εικόνα της κινηματογραφικής κίνησης συμπληρώνουν και κάποιες διαφημιστικές καταχωρήσεις για τις προβολές συγκεκριμένων ταινιών. Αξίζει να σημειώσουμε την εικονογραφημένη καταχώρηση της θρησκευτικού περιεχομένου μεταγλωττισμένης ταινίας «Βασίλισσα Βασιλισσών» στην οποία ο Τσιρώνης δεν αφιερώνει ούτε μιαν απλή αναφορά. Ας υπογραμμίσουμε ότι τα άρθρα του δεν είναι απλές παρουσιάσεις των ταινιών αλλά εμπεριέχουν και κριτική, συχνά καυστική, ενώ αναμφισβήτητα απηχούν την δική του αισθητική, που συχνά δεν ταυτίζεται με εκείνη του ευρέος κοινού. Στη σύντομη αυτήν παρουσίαση θα παραθέσουμε κάποια ενδεικτικά αποσπάσματα των άρθρων. Στις 16-5-1955 δημοσιεύεται ο «Κινηματογραφικός απολογισμός» της χειμερινής περιόδου: «Μετά από λίγες μέρες τελειώνει η χειμωνιάτικη κινηματογραφική περίοδος και θ’ αρχίσει η προβολή κάτω από τον αστερόεντα ουρανό. Καλός, λοιπόν νομίζω πώς θάναι ένας απολογισμός που σύγχρονα θα μας ξαναφέρει στο νου μερικές άξιες ταινίες που ευτυχήσαμε να δούμε. Αναμφισβήτητα οι πιο άρτιες ταινίες που παίχτηκαν εφέτος είναι για το ΑΚΤΑΙΟΝ το ‘Λεωφορείον ο Πόθος’ και για την ΓΚΛΟΡΙΑ η ‘Δικαιοσύνη εμίλησε’. Και οι δύο δυστυχώς περάσανε απαρατήρητες γιατί το πιο πολύ κοινό συνήθως αρέσκεται σε ελαφρά εργάκια, εύπεπτα που το κάνουν να περάσει δύο ώρες ευχάριστες χωρίς να το απασχολήσουν πιο βαθειά. […]. Δύο δράματα σύγχρονης ζωής μπορούν να θεωρηθούν τα καλύτερα της φετινής μας σεζόν. Η ‘Κρυφή μου Ζωή’ και ‘Το τέλος της κυρίας Μίνιβερ’. Και οι δύο καταποντίστηκαν από το κοινό». Το σημείωμα κλείνειμε μια σκληρή κριτική της ελληνικής παραγωγής: «Η ελληνική παραγωγή συνέχισε να βρίσκεται κάπου κοντά στο μηδέν από ποιότητα. Στους σκηνοθέτες και παραγωγούς των ελληνικών φιλμς εκφράζομε τα θερμά μας συλλυπητήρια για τον αδόκητο θάνατο του ασθενικού βρέφους που λέγεται ελληνικός Κινηματογράφος».
Το επόμενο σημείωμα με τίτλο «Σινεμασκόπ» (6-6-1955) αφορά την εισαγωγή στην Πρέβεζα μιας νέας τεχνικής, του Σινεμασκόπ, και την προβολή στο ΑΚΤΑΙΟΝ της ταινίας ‘Ο Χιτών’ η οποία μάλιστα διαφημίστηκε και με ειδική καταχώρηση στην εφημερίδα. «Πιο μπροστά από τις περισσότερες επαρχιακές πόλεις η Πρέβεζα απόκτησε Σινεμασκόπ. Το κινηματογραφικό αυτό σύστημα [...] αναμφισβήτητα προσδίδει στο θέαμα μια μεγαλοπρέπεια που δύσκολα μπορεί να χαρίσει ο δισδιάστατος Κινηματογράφος. […] Αφού τώρα μιλήσαμε για ορισμένα γενικά ζητήματα του Σινεμασκόπ θ’ ασχοληθούμε με το αισθητικό κλπ. περιεχόμενο της πρώτης σινεμασκοπικής ταινίας ‘Ο Χιτώνας’. Αδίσταχτα θα τη χαρακτηρίσουμε με τη φράση: μεγαλοπρεπές θέαμα. Ο σκηνοθέτης της μεταχειρίστηκε χίλια δύο τρικ, ξόδεψε εκατομμύρια δολάρια που του εμπιστεύθηκαν οι παραγωγοί του για να μας θαμπώσει με το παραπάνω. Αν κινηματογράφος είναι μόνον οι μεγαλοπρεπείς εικόνες, τότε ο ‘Χιτώνας’ είναι το έργο πού του αξίζει χωρίς δισταγμό το ‘άριστα’. Δυστυχώς όμως για τον σκηνοθέτη δεν είναι αυτός ο προορισμός της έβδομης τέχνης. […] Δεν θα παραλείψουμε να συγχαρούμε την Διεύθυνσιν του Ακταίου για την τελειοποίηση των εγκαταστάσεων του που πιστεύομε πως τελικώς κάθε άλλο παρά θα την ζημιώσει διότι οι Πρεβεζιάνοι ακολουθούν τους αρχαίους Ρωμαίους στο ‘άρτον και θεάματα’».
Στις 12-9-1955 ο Τσιρώνης αφιερώνει ένα ολόκληρο άρθρο στην γνωστή ελληνική ταινία ‘Ιστορία μιας κάλπικης λίρας’ συμπληρώνοντας ως υπότιτλο της κριτικής του: Μια εξαίρεση του κανόνα. Με το σημείωμα αυτό φαίνεται να προσπαθεί να λειάνει την απόλυτη και κατηγορηματική κριτική του πρώτου άρθρου του που εξέφραζε μιαν απαξίωση για το σύνολο της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής: «Κατά κανόνα οι ελληνικές ταινίες βρίσκονται πολύ κάτω του μετρίου από απόψεως καλλιτεχνικής και γι’ αυτό ο κριτικός που καταπιάνεται με ζητήματα του κινηματογράφου νοιώθει μια μεγάλη και ειλικρινή χαρά όταν αντιληφθεί να προβάλλεται στην οθόνη μια εξαίρεση. Αν βγάλει κανένας από τον κατάλογο των ελληνικών φιλμς 5-6 τέτοια, όλα τ’ άλλα είναι άτεχνα κατασκευάσματα, γεμάτα ψευτοδραματισμούς και κάτι παρόμοια, φτιαγμένα επίτηδες για να ερεθίζουν τις δακρυγόνες αδένες ενός μεγάλου ποσοστού κυριών και δεσποινίδων της Ελλάδος». Στη συνέχεια αναφέρει τις ταινίες που θεωρεί εξαιρέσεις(‘Μεθύστακας’, ‘Ματωμένα Χριστούγεννα’, ‘Το ξυπόλυτο τάγμα’, ‘Ένα βότσαλο στη λίμνη’, ‘Σάντα Τσικίτα’) και σημειώνει: «Στον μικρό αυτό κατάλογο έρχεται να προστεθεί πρώτη και καλύτερη, η «Ιστορία μιας κάλπικης λίρας» […] γιατί η ταινία αυτή η γεμάτη λιτότητα, έχει μόνον προτερήματα και σχεδόν καθόλου ελαττώματα. Γέλιο και συγκίνηση είναι τα συστατικά στοιχεία αυτού του φιλμ αλλά είναι δοσμένα σε τόσο κανονικές αναλογίες σαν να βγήκαν από το μυαλό ενός λεπτολόγου γιατρού και να γράφτηκαν με εκατοστά του γραμμαρίου σε μια συνταγή τέχνης. […]. Ήτανε μια μεγάλη κατάκτηση του Ελληνικού Κινηματογράφου, που μας γεμίζει ελπίδες ότι θα έχουμε σύντομα τέτοιες όμοιες ή και μεγαλύτερες».
Η λήξη της θερινής περιόδου συνοδεύεται από τον απολογισμό της, με λεπτομερή κριτική ταινιών και ηθοποιών στο άρθρο «Φιλμς και ερμηνευτές» (3-10-1955). «Οι τελευταίες βροχές δώσανε την χαριστική βολή στην καλοκαιρινή σαιζόν των σινεμά και μας έκλεισαν θέλοντας και μη θέλοντας στις κλειστές αίθουσες. Έτσι ήλθε πάλιν η εποχή να κάνει η στήλη τον καθιερωμένο πια απολογισμό και να ξεχωρίσει τα ερίφια απ’ τα πρόβατα. Η πιο άρτια ταινία της σαιζόν είναι έξω από κάθε συζήτηση η γαλλική ‘Τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα’ που παίχτηκε στην ΟΑΣΗ. […]. Μια διαφορά στήθους χωρίζει την πιο πάνω ταινία από την αμερικανική ‘Ξαναγύρισε μικρή μου Σέμπα’ και την γαλλική ‘Το μεροκάματο του τρόμου’ που προβλήθηκαν στο ΑΚΤΑΙΟΝ». Ο αρθρογράφος συνεχίζει με αναφορά και κριτική ταινιών ανά κατηγορία (δραματικές, μουσικοχορευτικές, ιστορικές, κοινωνικές, αστυνομικές). Αξίζει να σταθούμε σε ένα σημείο της κριτικής του σχετικά με αυτές που χαρακτηρίζει κοινωνικές: «Οι κοινωνικές ταινίες μάς απογοήτευσαν σχετικώς. Το ‘Κατηγορώ τους γονείς μου’, ιταλικό, είναι παιγμένο με τον γνωστό φανφαρονικό τρόπο των ιταλικών φιλμς. Για να γεμίσει με δάκρυα τα μαντηλάκια των θεατών και με χρήματα τα ταμεία των σινεμά». Κλείνοντας ο αρθρογράφος τονίζει: «Οι επιχειρηματίες και των δυο σινεμά κατέβαλαν κάθε προσπάθεια να μας ψυχαγωγήσουν με λογικότατο εισιτήριο, δείχνοντας έτσι πλήρη κατανόηση στις δύσκολες οικονομικές μέρες που περνά η Πρέβεζα. Αυτό είναι προς τιμήν τους».
Οι κινηματογραφικές κριτικές για το 1955 κλείνουν με ένα άρθρο που τιτλοφορείται «Ένας ηρωισμός» και αφιερώνεται στην υπόθεση της ταινίας ‘Λευκές Κηλίδες’ που θίγει το ζήτημα των φυλετικών διακρίσεων στις ΗΠΑ. Μετά από μια εισαγωγή στο καθεστώς των διακρίσεων, ο αρθρογράφος αιτιολογεί την επιλογή του τίτλου του άρθρου του: «Η απόφαση του παραγωγού και η εργασία του σκηνοθέτου πρέπει να θεωρηθούν ηρωικές γιατί κινδυνεύουν να δουν κάθε σχετικό τους φιλμ να καταποντίζεται εμπορικά και να μποϋκοτάρεται άγρια. Γι’ αυτό και ελάχιστοι είναι οι ήρωες που αποφασίζουν τέτοια τολμήματα». Ωστόσο, όπως φαίνεται η ταινία δεν ενθουσίασε το κοινό της Πρέβεζας, για διαφορετικούς βέβαια λόγους. Ο Ν. Τσιρώνης σημειώνει κάπως απογοητευμένος. «Δυστυχώς το έργο αυτό πέρασε απαρατήρητο από το κοινό, που προτιμά τις ιταλικές ταινίες με το πλούσιο φθηνό κλάμα […]. Η τακτική όμως αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες για όλους μας γιατί οι επιχειρηματίες των εδώ σινεμά, απογοητευμένοι από την μη εμπορικότητά των σοβαρών ταινιών θ’ αναγκασθούν για ταμειακούς λόγους δικαιολογημένα να τις αποφεύγουν».
Παρακολουθήσαμε κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα των κριτικών ταινιών του Τσιρώνη. Από αυτές αλλά και από τις διαφημίσεις προκύπτει ένας κατάλογος 57 ταινιών που προβλήθηκαν το 1955. Ασφαλώς πρέπει να θεωρήσουμε ότι οι ταινίες υπήρξαν περισσότερες, καθώς από τα στοιχεία που αντλήσαμε φαίνεται μια ελλιπής καταγραφή των ελληνικών ταινιών, τις οποίες δεν είχε σε ιδιαίτερη εκτίμηση ο αρθρογράφος ή δεν ένιωσαν την ανάγκη να διαφημίσουν δεόντως οι κινηματογράφοι. Από τον κατάλογο συμπεραίνουμε ότι προβλήθηκαν τόσο πρόσφατες όσο και πολύ παλιότερες ξένες ταινίες ενώ από το μικρό δείγμα των ελληνικών ταινιών που καταγράφτηκε διαπιστώνουμε, όπως είναι φυσικό, ότι οι παραγωγές του 1955 διανεμήθηκαν αμέσως στην ελληνική επαρχία.
Ακολουθεί ο αναλυτικός κατάλογος των ταινιών, ταξινομημένος κατά χρονολογική σειρά παραγωγ. Στην πρώτη στήλη έχουμε καταγράψει τον τίτλο όπως εμφανίστηκε στον Τύπο της Πρέβεζας ενώ στη δεύτερη τον πρωτότυπο τίτλο της ταινίας, αν πρόκειται για ξένη ταινία. Στην τρίτη στήλη σημειώσαμε τον σκηνοθέτη, στην τέταρτη το έτος και στην πέμπτη τη χώρα παραγωγής. Στην έκτη στήλη τέθηκαν τα ονόματα μόνο εκείνων των συντελεστών που καταγράφτηκαν στα προαναφερθέντα άρθρα και στις διαφημίσεις των εφημερίδων. Τέλος, στην έβδομη στήλη σημειώνουμε τον κινηματογράφο προβολής ενώ στην όγδοη στήλη την κινηματογραφική περίοδο (χειμερινή / θερινή).
Οφείλουμε ευχαριστίες στον φίλο των ΓΑΚ – Αρχείων Ν. Πρέβεζας κ. Βασίλη Κρουστάλλη, καλλιτεχνικό διευθυντή του «Be There! Corfu Animation Festival» για τη βοήθεια στην ταύτιση κάποιων από τις παρακάτω ταινίες.

Μια σύντομη παρουσίαση του παρόντος θέματος πρωτοδημοσιεύτηκε στο μηνιαίο περιοδικό «Ο Κήπος της Πρέβεζας»

 

Κατάσκοπος του Βορρά

 British Agent

 Michael Curtiz

1934

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Ρομπέρτα

 Roberta

 William Seiter

1935

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Ρασπούτιν

 Rasputin (La Tragédie impériale)

 Marcel L'Herbier

1938

γαλλική

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Νο, Νο, Νανέτ

 No, No, Nanette

 Herbert Wilcox

1940

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Εγωισμός και προκατάληψις

 Pride and Prejudice

 Robert Z. Leonard

1940

 

 Greer Garson

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Πάντα στην καρδιά μου

Always in my heart

 Jo Graham

1942

 

 

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Εφιάλτης

 Gaslight

 George Cukor

1944

 

 Ingrid Bergman,

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Κατηγορώ τους γονείς μου

 I bambini ci guardano

 Vittorio De Sica

1944

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Βασίλισσα Βασιλισσών

 Reina de reinas: La Virgen María

 Miguel Contreras Torres

1945

μεξικάνικη

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Κρυφή μου Ζωή

 East Side, West Side

 Mervyn Leroy

1949

 

 Barbara Stanwyck, James Mason

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

Λευκές κηλίδες

 Lost Boundaries

 Alfred L. Werker

1949

 

 Mel Ferrer, Canada Lee, Richard Hylton

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Το φιλί της πεθαμένης

 Il bacio di una morta

 Guido Brignone

1949

 

 

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Δικαιοσύνη εμίλησε

 Justice est faite

André Cayatte

1950

γαλλική

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Το τέλος της κυρίας Μίνιβερ

 The Miniver Story

 H. C. Potter

1950

 

 Greer Garson, Walter Pidgeon

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Ωραιότερες γάμπες του κόσμου

 Miss Italia

 Duilio Coletti

1950

 

 

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Λεωφορείον ο Πόθος

 A Streetcar Named Desire

 Elia Kazan

1951

 

 Vivien Leigh, Marlon Brando

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Ένας Αμερικανός στο Παρίσι

 An American in Paris

 Vincente Minnelli

1951

 

 Gene Kelly, Leslie Caron,

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Μεσσαλίνα

 Messalina

 Carmine Gallone

1951

ιταλική

 Maria Felix

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Τα παιδιά της Αμαρτίας

 I figli di nessuno

 Raffaello Matarazzo

1951

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Πανδώρα και ο Ιπτάμενος Ολλανδός

 Pandora and the Flying Dutchman

 Albert Lewin

1951

 

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Λίμνη των πειρασμών

 Hon dansade en sommar (One Summer of Happiness - She danced for a summer)

 Arne Mattsson

1951

σουηδική

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Πλούσια νέα και ωραία 

 Rich, young and pretty

 Norman Taurog

1951

 

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Τερέζα

 Teresa

 Fred Zinnemann

1951

 

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Δύο Αλήθειες

 Le due verità

 Antonio Leonviola

1951

 

 Anna Maria Ferrero, Michel Simon

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Ντέτεκτιβ Στόρυ

Detective Story

 William Wyler

1951

 

 Kirk Douglas

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Εραστές της Καρολίνας

 Caroline chérie

 Richard Pottier

1951

γαλλική

 Martine Carol

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Οι επαναστάται του Κεπεκ

 Quebec

George Templeton

1951

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

Άννα

 Anna

 Alberto Lattuada

1951

ιταλική

 Silvana Mangano, Raf Vallone

 

Θερινή προβολή

 Μουλέν Ρούζ

 Moulin Rouge

 John Huston

1952

βρετανική

 José Ferrer

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Ιβανόης

 Ivanhoe

 Richard Thorpe

1952

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Πύργος των Κεραυνών

 [ενδεχομένως: ] Black Castle

 Nathan Juran

1952

 

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή

 Τα εφτά θανάσιμα αμαρτήματα

 Les Sept péchés capitaux

 

1952

γαλλο-ιταλική

 

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Ξαναγύρισε μικρή μου Σέμπα

 Come Back, Little Sheba

 Daniel Mann

1952

 

 Burt Lancaster, Shirley Booth

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Τραγουδώντας στη βροχή

 Singin’ in the Rain

 Gene Kelly

1952

 

 Gene Kelly, Cyd Charisse

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Εύθυμη χήρα

 The Merry Widow

 Curtis Bernhardt

1952

 

 

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Χαμένοι στην Αλάσκα

 Lost in Alaska

 Jean Yarbrough

1952

 

 Bud Abbott, Lou Costello

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Στο νησί των πόθων

 Saturday Island (Island of Desire)

 Stuart Heisler

1952

βρετανική

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Βασίλισσα της Νέας Υόρκης

 The Belle of New York

 Charles Walters

1952

 

 Fred Astaire, Vera-Ellen

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Ο Αετός της Μαδαγασκάρης

 Against All Flags

 George Sherman

1952

 

 Errol Flynn, Maureen O Hara, Anthony Quinn

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Ο πόθος των δύο

  The Lusty Men

Nicholas Ray

1952

 

 Robert Mitchum, Susan Hayword

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Τιτανικός

 Titanic

 Jean Negulesco

1953

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Σαλώμη

 Salome

 William Dieterle

1953

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Όπερα του ζητιάνου

 The Beggar's Opera

 Peter Brook

1953

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Χειμερινή προβολή

 Χιτώνας

 The Robe

 Henry Koster

1953

 

Richard Burton Jean Simmons Victor Mature Michael Rennie

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Το μεροκάματο του τρόμου

 Le salaire de la peur

 Henri-Georges Clouzot 

1953

γαλλο-ιταλική

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Δάκρυα Βασιλίσσης

 Young Bess

 George Sidney

1953

 

 Jean Simmons, Stewart Granger, Deborah Kerr, Charles Laughton

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Σπάρτακος

 Spartaco

Riccardo Freda

1953

ιταλο-γαλλική

 Massimo Girotti

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

Άπιστες

 Le Infedeli

 Mario Monicelli

1953

 

 Gina Lollobrigida, May Britt, Irene Papas

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Βίκυ

 Vicki

 Harry Horner

1953

 

 Jean Peters

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Ο κόσμος με καταδίκασε

 Il mondo le condanna

 Gianni Franciolini

1953

ιταλική

 Alida Valli, Amedeo Nazzari

ΟΑΣΙΣ

Θερινή προβολή

 Αριστοκράτισσα Γκαγκστερίνα

 Les femmes s’ en balancent

 Bernard Borderie

1954

γαλλική

 Eddie Constantine

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

 Ποτάμι δίχως επιστροφή

 River of No Return

 Otto Preminger

1954

 

 Marilyn Monroe

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

Χαρούμενο ξεκίνημα

 

 Ντίνος Δημόπουλος

1954

 

 

 

Θερινή προβολή

 Ούτε γάτα ούτε ζημιά

 

 Αλέκος Σακελλάριος

1955

 

 

ΑΚΤΑΙΟΝ

Θερινή προβολή

Ιστορία μιας κάλπικης λίρας

 

 Γιώργος Τζαβέλλας

1955

 

 Βασίλης Λογοθετίδης, Ίλια Λιβυκού, Ορέστης Μακρής, Δημήτρης Χορν, Έλλη Λαμπέτη, Μίμης Φωτόπουλος, Σπεράντζα Βρανά, Δημήτρης Μυράτ. Μουσική Μάνος Χατζιδάκις

 

Θερινή προβολή

Γκόλφω

 

 Ορέστης Λάσκος

1955

 

 

 

Θερινή προβολή

 Τσαϊκόβσκυ 

 

 

 

Δεν ταυτίστηκε

 

ΓΚΛΟΡΙΑ

Χειμερινή προβολή